Η Microsoft κοντράρει το Facebook, ανακοινώνοντας ότι φέρνει το “metaverse” μέσα στο “Teams” —την δική της εκδοχή του “Zoom”— που έχει ενσωματωθεί και στα Windows 11.
Οι χρήστες, σε πρώτη φάση, θα μπορούν, από το 2022, να εμφανίζονται σαν ζωντανά καρτούν, ή τρισδιάστατες ψηφιακές προσωπικότητες («αβατάρ») στις διαδικτυακές συζητήσεις τους, καθώς επίσης να επισκέπτονται και να μοιράζονται εικονικούς χώρους εργασίας, χωρίς να χρειάζεται να φοράνε στο κεφάλι κάποια ειδική συσκευή VR (Virtual Reality )· αλλά αν κανείς χρησιμοποιεί κάτι τέτοιο, τότε η ψηφιακή εμπειρία του θα είναι ακόμη πιο εμπλουτισμένη.
Η κίνηση της Microsoft δείχνει βασικά δύο πράγματα:
- Αφενός, ότι οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας παίρνουν στα σοβαρά το “metaverse” (το επερχόμενο “online” μείγμα φυσικού και ψηφιακού κόσμου),
- αφετέρου, ότι δεν προτίθενται να αφήσουν το Facebook —που σκοπίμως άλλαξε το όνομα του σε “Meta”— να μονοπωλήσει αυτήν την εξέλιξη.
Η Microsoft γνωστοποίησε, ότι —μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επομένου έτους— οι εργαζόμενοι και άλλοι χρήστες της πλατφόρμας βιντεοδιασκέψεων “Teams”, θα μπορούν να μην φαίνονται ως φυσικά πρόσωπα, αλλά ως ψηφιακά και —χρησιμοποιώντας αυτά τα προσωπικά «αβατάρ»— θα συμμετέχουν σε συσκέψεις, που θα γίνονται σε εικονικά γραφεία! Το σχέδιο της αμερικανικής εταιρείας βασίζεται στην νέα τεχνολογία “Mesh”, που επιτρέπει την διαχείριση πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων στο εικονικό (“virtual”) πεδίο σε διαφορετικές συσκευές· από υπολογιστές έως «κράνη» εικονικής πραγματικότητας που φοριούνται στο κεφάλι.
Η Microsoft θεωρεί ότι —μετά την εκτεταμένη τηλεργασία και την «υβριδική» εργασία (εν μέρει με φυσική παρουσία και εν μέρει εξ αποστάσεως)— αυτή θα είναι η επόμενη μεγάλη τάση στον κόσμο της εργασίας: Οι εργαζόμενοι θα αλληλεπιδρούν στο μέλλον ολοένα συχνότερα μέσα σε περιβάλλοντα εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας, χωρίς να χρειάζεται να εμφανίζονται οι ίδιοι μπροστά στην κάμερα! Ο χρήστης θα μπορεί να επιλέξει εάν θα εμφανιστεί σε μία διαδικτυακή σύσκεψη ο ίδιος, ή θα «στείλει» την ψηφιακή περσόνα του!
Όπως ανέφερε ο επικεφαλής του Teams, Τζάρεντ Σπάταρο:
«με 250 εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο να χρησιμοποιούν το “Teams”, η εισαγωγή των “αβατάρ” θα είναι το πρώτο στοιχείο του “metaverse” που θα φαίνεται πραγματικό!».
Η Microsoft σκοπεύει να ενσωματώσει και άλλο λογισμικό της στην νέα εικονική πραγματικότητα· π.χ. δίνοντας την δυνατότητα στους εργαζόμενους χρήστες του “Teams” να κάνουν παρουσιάσεις “PowerPoint” στο “metaverse”. Επιπλέον, η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη, ώστε, —αφού πρώτα ακούσει την φωνή του χρήστη— το “αβατάρ” να κουνάει τα χείλη του σαν να λέει πραγματικά τις λέξεις με την φωνή του ανθρώπου· ενώ παράλληλα θα προστεθούν στα “αβατάρ” οι κατάλληλες, για κάθε περίσταση, εκφράσεις προσώπου και χειρονομίες.
Σε επόμενο στάδιο, θα προστεθεί η υποστήριξη μετάφρασης· έτσι ώστε να μπορεί να επικοινωνεί κάποιος μέσω του εικονικού χώρου του “Teams” με ανθρώπους από όλον τον κόσμο, χωρίς γλωσσικά εμπόδια. Επίσης, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να δημιουργούν η κάθε μία τους δικούς της εικονικούς χώρους· κάτι σαν ξεχωριστά “metaverses” μέσα στο “Teams”.
Πρόκειται για μία σταδιακή προσέγγιση —και ίσως γι’ αυτό πιο πραγματιστική— στην υιοθέτηση του “metaverse” από τους εργαζόμενους, σύμφωνα με τους «Φαϊνάνσιαλ Τάιμς»· η οποία φαίνεται να έρχεται σε αντίθεση με την πιο «επαναστατική» του Facebook, που οραματίζεται εξ αρχής ένα εργασιακό περιβάλλον πλήρους εικονικής πραγματικότητας. Είναι, πάντως, σαφές, ότι Microsoft και Facebook θα ανταγωνιστούν στην εποχή του “metaverse”.
Σε μία ξεχωριστή εξέλιξη, σύμφωνα με το πρακτορείο “Ρόιτερς”, η Microsoft ανακοίνωσε την εφαρμογή νέων τεχνολογιών· που επιτρέπουν στις δικές της υπηρεσίες υπολογιστικού «νέφους» να δουλεύουν σε κέντρα δεδομένων άλλων εταιρειών, ακόμη και ανταγωνιστών της!
Η Microsoft είναι —κυρίως χάρη στο “Azure” της— ήδη το Νο 2 παγκοσμίως στην αγορά υπηρεσιών «νέφους» —μετά την Amazon Web Services— σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών “Gartner”.
Πηγή:
(Συνολικές Επισκέψεις: / Total Visits: 11)
(Σημερινές Επισκέψεις: / Today's Visits: 1)