Οι εταιρικοί χρήστες κύριος στόχος του τραπεζικού κακόβουλου λογισμικού το 2019

Οι εταιρικοί χρήστες κύριος στόχος του τραπεζικού κακόβουλου λογισμικού το 2019
© Παρέχεται από: pestaola.gr

Το 2019, 773.943 χρήστες λύσεων της Kaspersky δέχθηκαν επίθεση από τραπεζικά “Trojans”. Από αυτούς τους χρήστες, το ένα τρίτο (35,1%) ανήκε στον επιχειρηματικό τομέα.

Αυτά συγκαταλέγονται μεταξύ των ευρημάτων της ανάλυσης της Kaspersky για το τοπίο των οικονομικών απειλών το προηγούμενο έτος.

Τα τραπεζικά “Trojans” ή «bankers» είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα εργαλεία για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου, καθώς επικεντρώνονται στην κλοπή χρημάτων. Συνήθως αναζητούν τα στοιχεία σύνδεσης των χρηστών για ηλεκτρονικές πληρωμές και ηλεκτρονικά τραπεζικά συστήματα, αποσπώντας κωδικούς πρόσβασης μίας χρήσης και, στη συνέχεια, μεταβιβάζουν αυτά τα δεδομένα στους επιτιθέμενους.

Το ένα τρίτο αυτών των επιθέσεων το 2019 στόχευε εταιρικούς χρήστες, μία αύξηση σε σχέση με το ποσοστό (24%-25%) που παρέμενε αρκετά σταθερό κατά τα προηγούμενα τρία έτη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το σκεπτικό είναι σαφές: οι επιθέσεις στον τομέα B2B μπορούσαν όχι μόνο να παρέχουν πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς ή λογαριασμούς συστημάτων πληρωμών, αλλά, μέσω της έκθεσης των εργαζομένων, θα μπορούσαν επίσης να θέσουν σε κίνδυνο τους οικονομικούς πόρους μιας εταιρείας.

Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν δείχνουν επίσης ότι η Ρωσία παρέμεινε ο νούμερο ένα στόχος για το 2019, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 30% των παγκόσμιων χρηστών που δέχθηκαν επίθεση από τραπεζικό κακόβουλο λογισμικό. Ακολουθούν η Γερμανία (με ποσοστό άνω του 7%) και η Κίνα (πάνω από 3%).

«Ενώ ο συνολικός αριθμός των επιθέσεων με τραπεζικά “Trojans” μειώθηκε το 2019, το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα στοιχεία των εταιρικών χρηστών δείχνει ότι δεν παρατηρούμε ακόμη παύση των οικονομικών απειλών. Ως εκ τούτου, ζητάμε από όλους να παραμείνουν προσεκτικοί κατά τη διεξαγωγή οικονομικών δραστηριοτήτων διαδικτυακά μέσω υπολογιστών. Ενώ βρισκόμαστε στην αιχμή της απομακρυσμένης εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας του νέου κορωναϊού, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μην υποτιμηθεί η ασυγκράτητη επιθυμία των εγκληματιών για κλοπή χρημάτων»,

δήλωσε ο Oleg Kupreev, ειδικός ασφαλείας στην Kaspersky.

Τα βασικά πορίσματα της έκθεσης είναι τα εξής:

Phishing:

• Το 2019, το ποσοστό των “phishing” επιθέσεων οικονομικής φύσεως αυξήθηκε από 44,7% του συνόλου των “phishing” περιπτώσεων σε 51,4%.

• Σχεδόν μία στις τρεις προσπάθειες επίσκεψης μια σελίδας “phishing” που εμποδίστηκε από τα προϊόντα της Kaspersky σχετιζόταν με τραπεζικό “phishing” (27%).

• Τα ποσοστά των επιθέσεων που σχετίζονται με επιθέσεις “phishing” σε συστήματα πληρωμών και ηλεκτρονικά καταστήματα ανήλθαν σε σχεδόν 17% και πάνω από 7,5% αντίστοιχα το 2019. Μεγέθη σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το 2018.

• Το ποσοστό των “phishing” επιθέσεων οικονομικής φύσεως που αντιμετώπισαν οι χρήστες “Mac” μειώθηκε ελαφρώς, αντιπροσωπεύοντας το 54%.

Τραπεζικό κακόβουλο λογισμικό (Windows):

• Το 2019, ο αριθμός των χρηστών που δέχθηκαν επίθεση με τραπεζικά “Trojans” ήταν 773.943· μέγεθος μειωμένο σε σύγκριση με τις 889.452 επιθέσεις τού 2018.

• Το 35,1% των χρηστών που δέχθηκαν επίθεση με τραπεζικό κακόβουλο λογισμικό ήταν εταιρικοί χρήστες· αύξηση από το 24,1% τού 2018.

• Οι χρήστες στην Ρωσία, την Γερμανία και την Κίνα δέχονταν συχνότερα επιθέσεις από τραπεζικό κακόβουλο λογισμικό.

Android τραπεζικό κακόβουλο λογισμικό:

• Το 2019, ο αριθμός των χρηστών που αντιμετώπισαν Android κακόβουλο τραπεζικό λογισμικό μειώθηκε σε μόλις πάνω από 675.000 από περίπου 1,8 εκατομμύρια.

• Η Ρωσία, η Νότια Αφρική και η Αυστραλία ήταν οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό χρηστών που δέχθηκαν επίθεση από Android τραπεζικό κακόβουλο λογισμικό.

Λογότυπο pestaola.gr
Πηγή: Pestaola
(Συνολικές Επισκέψεις: / Total Visits: 19)

(Σημερινές Επισκέψεις: / Today's Visits: 1)
Σας αρέσει το άρθρο; / Do you like this post?
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.