TikTok: Νέες αποκαλύψεις για βίντεο που προωθούν την ανορεξία σε εφήβους· “Εξαπλώνονται σαν ασθένεια”

TikTok: Νέες αποκαλύψεις για βίντεο που προωθούν την ανορεξία σε εφήβους· "Εξαπλώνονται σαν ασθένεια"
© shutterstock

Ολοένα και περισσότερες είναι οι περιπτώσεις όπου επικίνδυνο και εν δυνάμει επιβλαβές περιεχόμενο “ξεφεύγει” από τον έλεγχο και τις πολιτικές προστασίας των χρηστών σε μια σειρά από πλατφόρμες των “social media”.

Μετά και τις αποκαλύψεις της Φράνσις Χάουγκεν για τις συνέπειες που έχει το Facebook και το Instagram στους νεαρούς χρήστες —με την επιδραστικότητά τους να είναι τοξική για τους εφήβους, σε μια σειρά από περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των διατροφικών διαταραχών— νέα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Guardian, μια σειρά από επικίνδυνα “hashtag”, που προωθούν την ανορεξία εξακολουθούν να αναζητούνται στην δημοφιλή εφαρμογή κοινής χρήσης βίντεο TikTok, όπου τα αντίστοιχα βίντεο έχουν δισεκατομμύρια προβολές.

Μπορεί το TikTok επισήμως να μην επιτρέπει περιεχόμενο που προωθεί τις διατροφικές διαταραχές, ωστόσο η κατάσταση φαίνεται να έχει ξεφύγει από τον αλγόριθμο.

Ενώ η πλατφόρμα το 2020 επέβαλε πρόσθετους περιορισμούς στις διαφημίσεις απώλειας βάρους —μετά από την κριτική για προώθηση σε επικίνδυνες δίαιτες— και τον Μάρτιο ξεκίνησε ένα πρόγραμμα για την σύνδεση χρηστών —που αναζητούν “hashtags”, που σχετίζονται με διατροφικές διαταραχές— με μια γραμμή βοήθειας· η έρευνα που διεξήγαγε ο Guardian ανακάλυψε μια σειρά από “hashtags” με τέτοια χαρακτηριστικά:

  • Δεκατέσσερα από αυτά τα “hashtags” ήταν μέρος από τα 22 που προσδιορίστηκαν από την ομάδα “SumOfUs” τον Σεπτέμβριο, ως προωθητικές διατροφικές διαταραχές στο Instagram. Πάνω από ένα μήνα αργότερα, είναι ακόμα ενεργά στο TikTok!
  • Άλλα 11 “hashtag” —που σχετίζονται με διατροφικές διαταραχές, που δεν ήταν στο Instagram—λειτουργούσαν επίσης στην πλατφόρμα, όπως το #skinnycheck με 1 εκατ. προβολές, #size0 με 1,4 εκατ. προβολές και #thighgapworkout με 2,6 εκατ. προβολές.
  • Επιπλέον, πολλοί χρήστες φάνηκε ότι σκόπιμα έγραψαν δημοφιλή”hashtags” που προωθούσαν την ανθυγιεινή διατροφή, μετά τις απαγορεύσεις, για να ξεπεράσουν τα εμπόδια των νέων κανονισμών! Για παράδειγμα, αφού η πλατφόρμα απαγόρευσε το “hashtag” #thinspo —συντομογραφία για το “thinspiration”— οι χρήστες άρχισαν να χρησιμοποιούν τα #thinspao και #thinsrpø.
  • Η λειτουργία αναζήτησης του TikTok πρότεινε μερικά από τα δημοφιλή “hashtag”, που χρησιμοποιήθηκαν για να ξεπεράσουν την λογοκρισία του, ωθώντας τον χρήστη να αναζητήσει το “thinspao”, εάν απλώς πληκτρολογήσει “thin” στην γραμμή αναζήτησης.
  • Άλλα φαινομενικά ακίνδυνα “hashtags” —όπως τα #caloriedefecitsnacks και #weightlossprogress— έχουν επικίνδυνο περιεχόμενο, που ενθαρρύνει τους χρήστες να κάνουν αυστηρή δίαιτα και να μετρούν τις θερμίδες! Το απλό “hashtag” #skinny έχει 1,7 δισ. προβολές και οδηγεί σε πολλά βίντεο απώλειας βάρους!

Το TikTok, σε σύγκριση με το Instagram, μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πιο επικίνδυνο λόγω των δημογραφικών στοιχείων των χρηστών του.

Η εφαρμογή βίντεο ξεπέρασε το 1 δισεκατομμύριο ενεργούς μηνιαίους χρήστες τον Σεπτέμβριο, εκ των οποίων το 60% είναι μεταξύ 16 και 24 ετών.

Πηγή:

news247.gr

(Συνολικές Επισκέψεις: / Total Visits: 11)

(Σημερινές Επισκέψεις: / Today's Visits: 1)
Σας αρέσει το άρθρο; / Do you like this post?
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.