Η Microsoft παρουσίασε νέες εκδόσεις της μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο “Bing” και του προγράμματος περιήγησης “Edge”, που τροφοδοτούνται από την πιο πρόσφατη τεχνολογία από τον κατασκευαστή του “ChatGPT”, “OpenAI”, με στόχο να κερδίσει έδαφος έναντι του κολοσσού της διαδικτυακής αναζήτησης της Google· όντας η πρώτη που θα προσφέρει μια πιο διαδραστική εναλλακτική λύση για την εύρεση απαντήσεων στο διαδίκτυο και την δημιουργία περιεχομένου.
“Αυτή η τεχνολογία πρόκειται να αναδιαμορφώσει σχεδόν κάθε κατηγορία λογισμικού”,
δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Satya Nadella σε εκδήλωση την Τρίτη στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Redmond της Ουάσιγκτον.
“Είναι καιρός να επιστρέψει η καινοτομία στην αναζήτηση στο διαδίκτυο”,
είπε.
Το νέο “Bing” —το οποίο τρέχει σε ένα γλωσσικό μοντέλο “OpenAI”, που είναι πιο προηγμένο από αυτό που βρίσκεται πίσω από το “ChatGPT”— μπορεί να μεταβεί και να βγει από την λειτουργία συνομιλίας και οι χρήστες μπορούν να πατήσουν το “bot” για να συντάξουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το νέο πρόγραμμα περιήγησης “Edge” προσθέτει το βασισμένο σε “AI” “Bing” για συνομιλία και συγγραφή κειμένου, και μπορεί να συνοψίζει ιστοσελίδες και να απαντά σε ερωτήματα.
Η Microsoft ανακοίνωσε πρόσφατα μια επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων στην “OpenAI”, εδραιώνοντας τους δεσμούς της με την “startup” για να αποκτήσει πρόσβαση στα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, όπως το “ChatGPT” και το “Dall-E”, τα οποία έχουν προσελκύσει εκατομμύρια χρήστες μέσα σε λίγους μήνες. Πέρα από την αναζήτηση, τα στελέχη της Microsoft έχουν δηλώσει ότι θέλουν να προσθέσουν την τεχνολογία της “OpenAI” στο λογισμικό παραγωγικότητας του “Office”, σε προγράμματα ασφαλείας και σε εργαλεία βιντεοπαιχνιδιών.
Το νέο πλαίσιο ερωτημάτων αναζήτησης του “Bing” μπορεί να δέχεται έως και 1.000 χαρακτήρες. Σε μια επίδειξη, ο αντιπρόεδρος της Microsoft Γιουσούφ Μεχντί ρώτησε την μηχανή —που βασίζεται στην συνομιλία— σχετικά με τα γεγονότα στο Σκότσντεϊλ της Αριζόνα, κατά τη διάρκεια του “Super Bowl” αυτό το Σαββατοκύριακο. Το νέο “Bing” επέστρεψε πληροφορίες σχετικά με ένα πάρτι της εβδομάδας του “Super Bowl”, μια γαστρονομική εκδήλωση και άλλα συναφή γεγονότα. Η αναβαθμισμένη υπηρεσία μπορεί επίσης να εκτιμήσει αν ένα αγαπημένο κάθισμα της “Ikea” θα χωρέσει σε ένα “Honda Odyssey” του 2019· το “Bing” είπε στον Μεχντί ότι δεν είναι σίγουρο και ότι αυτό εξαρτάται από το αν η δεύτερη και η τρίτη σειρά του οχήματος είναι αναδιπλωμένες.
Ένας καταιγισμός ανακοινώσεων προϊόντων από την Microsoft και την Google τις τελευταίες εβδομάδες έρχεται εν μέσω μιας ξαφνικής έντονης εστίασης στην τεχνητή νοημοσύνη, η οποία μπορεί να παράγει νέο περιεχόμενο από ψηφιακούς όγκους κειμένου, φωτογραφιών και τέχνης. Την περασμένη εβδομάδα η Microsoft παρουσίασε ένα πρόγραμμα διαχείρισης πελατών που χρησιμοποιεί εργαλεία δημιουργίας κειμένου της “OpenAI” για την σύνταξη μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τους πωλητές και βελτίωσε την “premium” κατηγορία του λογισμικού συνομιλίας και συναντήσεων “Teams” με σημειώσεις που γράφονται με τεχνητή νοημοσύνη μετά την συνάντηση.
Η Google —της οποίας η μηχανή αναζήτησης κατέχει σχεδόν το 90% της αγοράς— χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, αλλά βασίζεται σε ένα παλαιότερο γλωσσικό μοντέλο. Από πλευράς ανταγωνισμού, η μακροχρόνια κυριαρχία της Google σήμαινε ότι η αγορά έχει γίνει δύσκαμπτη, με το “Bing” και άλλους νεοεισερχόμενους ανταγωνιστές να μην μπορούν να κάνουν σημαντικές εισβολές.
Τους τελευταίους μήνες, η άλλοτε κραταιά Google έχει χάσει την δυναμική της και επισκιάζεται από το “OpenAI”. Τον Δεκέμβριο, οι εργαζόμενοι της Google ρώτησαν τον CEO Sundar Pichai και τον επικεφαλής της έρευνας “AI” Jeff Dean σχετικά με τον ανταγωνισμό του “ChatGPT”. Σύμφωνα με το CNBC, τα στελέχη απάντησαν ότι σε αντίθεση με τις νεοφυείς επιχειρήσεις —οι οποίες μπορούν να κυκλοφορήσουν γρήγορα νέα εργαλεία στο κοινό— η Google αντιμετωπίζει τεράστιο κίνδυνο φήμης από τυχόν λάθη ή σφάλματα, επειδή έχει ήδη δισεκατομμύρια χρήστες.
Η επιτυχία του “ChatGPT” και η αυξημένη επένδυση της Microsoft στον προγραμματιστή του φαίνεται να έχουν επιταχύνει το χρονοδιάγραμμα του Pichai. Η διοίκηση της Google κινητοποίησε ομάδες ερευνητών για να ανταποκριθούν στο “ChatGPT”, κηρύσσοντας την κατάσταση ως απειλή κόκκινου κώδικα.
Τη Δευτέρα, η Google δήλωσε ότι η δική της υπηρεσία διαδραστικής τεχνητής νοημοσύνης, η “Bard”, ανοίγει σε έμπιστους δοκιμαστές και ότι η εταιρεία ετοιμάζει την υπηρεσία για το κοινό τις επόμενες εβδομάδες. Η “Bard” έχει ως στόχο να παράγει λεπτομερείς απαντήσεις όταν δίνονται απλές ερωτήσεις, όπως τι να φτιάξουμε για μεσημεριανό γεύμα ή πώς να προγραμματίσουμε το “baby shower” ενός φίλου, δήλωσε η Google. Η υπηρεσία βασίζεται στο “LaMDA”, το σύστημα “Language Model for Dialogue Applications” της Google.
Τέλος, σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει το θέμα, την στιγμή που η Microsoft έχει ευθυγραμμιστεί με την “OpenAI”, η Google επενδύει σχεδόν 400 εκατομμύρια δολάρια στην νεοφυή εταιρεία “AI Anthropic”, η οποία δοκιμάζει έναν αντίπαλο της “ChatGPT” που ονομάζεται “Claude”.
Moneyreview.gr με πληροφορίες από CNBC
Πηγή:
(Συνολικές Επισκέψεις: / Total Visits: 7)
(Σημερινές Επισκέψεις: / Today's Visits: 1)